Manevi Destek Birimi
03 Haziran 2022

Manevi Destek Nedir?

Manevi destek hizmeti; dini referanslardan hareketle, insanların acılı, sıkıntılı, üzüntülü, korkulu hallerinde, yalnızlık ve ümitsizlik duygularına kapıldıklarında, ani değişmelerle gelen kriz durumlarında, maruz kaldıkları yeni duruma uyum sağlama ve baş edebilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı, varsa sorularını cevaplamayı, hayatlarına yeni bir anlam vermelerine eşlik ederek onlara moral kazandırmaya çalışmaktır.

Hastanelerde manevi destek hizmetinin amacı; hastaların, hasta yakınlarının ve hastane personelinin kendi istek ve talepleri çerçevesinde, içinde bulundukları özel şartlar da göz önünde bulundurularak, inandıkları değerler çerçevesinde hastane içinde de yaşamalarını, ibadet ve dua etmelerini; içinde bulundukları konumlara göre gereken dini bilgilere kavuşturulmalarını; manevi ihtiyaç içinde ve çaresiz durumda olanların ihtiyaçlarının giderilmelerini sağlayarak hastalıklarından kaynaklanan problemlerini aşmalarında yardımcı olmak ve manevi destek sağlamak, bu suretle de patolojik iyileşmelerine katkıda bulunmaktır.

Hastane, cezaevi ve sosyal hizmet kurumlarında, bu hizmeti sunan görevlilere Manevi Destek Personeli denir.

Ne Değildir?

Manevi destek ; Psiko-terapi, sosyal bakım ya da tıbbi bir tedavi değildir.

Manevi Destek Personeli; Psikolog, Psikiyatrist, Sosyal Hizmet Uzmanı, Tıbbi tedavi yürüten bir Doktor değildir.

Manevi Destek Personeli; Hastane Personeli ile multidisipliner bir yaklaşımla hizmet verir. Manevi Değerler ışığında Danışmanlık ve Rehberlik yaparak, Moral-Motivasyon desteği sunar.

Manevi Destek İlkeleri

1.Manevi Destek; talep eden hasta, hasta yakını ve hastane personelinin ihtiyacına göre uygulanır.

2.Manevi destek talep eden kişinin öncelikle ihtiyacı tespit edilir.

3.Dinleme, anlama ve anlamlandırma metoduna ağırlık verilir.

4.Talep eden kişinin ihtiyacı ve beklentisi doğrultusunda sonuca birlikte ulaşılmaya çalışılır.

5.Manevi Destek Personelinden; yakın ilişki kurması, bireylere güven vermesi, içten ve samimi olması, danışanı güler yüzle karşılaması, anlamaya çalışması beklenir.

6.Baskısız danışma atmosferi oluşturarak, kişinin yargılanmayacağı ve suçluluk duygusu hissetmeyeceği şekilde problemlerini rahatça açmasını sağlar.

7.Bakanlık tarafından belirlenen “Personel Gizlilik Sözleşmesi” hükümlerine bağlı kalınır.

8-Manevi Destek Hizmetini Talep eden kişiler arasında ayrım yapılmaz. Sınıflandırılmaz. Talep eden her kişinin bu hizmeti alması sağlanır.